Все про українців на Батьківщині й за кордоном
ВАЖЛИВО

Чому українці обирають адміністративні сервіси офлайн – дослідження

10 Квітня 2025, 15:51

Фото ілюстративне: фейсбук-сторінка Центру надання адміністративних послуг міста Києва

В Україні впроваджується надання як офлайн-, так і онлайн-послуг. Для визначення бар’єрів під час отримання послуг онлайн та причини звернень до ЦНАПів по найпопулярніші з них Мінцифри спільно з Програмою EGAP провело дослідження. Про це повідомляє РеІнформ з посиланням на Урядовий портал.

«Понад 80% опитаних українців знають про існування електронних послуг, але йдуть до ЦНАПів. І лише близько 24% з них – не знали, що потрібна послуга є в онлайні», – йдеться у повідомленні.

Зазначається, що є кілька ключових причин, чому люди віддають перевагу офлайн-послугам: не знають, що така послуга запроваджена онлайн, потребують консультації, мають технічні труднощі або ж просто звикли отримувати послуги «по-старому».

Одна з основних причин, чому люди обирають особистий візит, – страх припуститися помилки. Для багатьох опитаних особисте спілкування з адміністратором є своєрідною гарантією правильності оформлення документів. Часто людям простіше запитати поради у фахівця, ніж самостійно розбиратися в електронній формі.

Майже 44% опитаних стикаються з технічними проблемами: нестабільний інтернет або відсутність необхідного пристрою тощо. 25% респондентів хоча б раз не змогли отримати послугу онлайн через труднощі, потребу в консультації фахівця або певну життєву ситуацію.

Ще 8% опитаних українців розповіли, що не користуються онлайн-послугами через брак цифрових навичок або відсутність інтернету, смартфона чи комп’ютера.

«Тож часто громадяни відвідують ЦНАПи через звичку та брак інформації. За їхнім переконанням, отримати відповіді швидше наживо. Водночас головною причиною такої популярності є високий рівень довіри до ЦНАПів, відсутність корупційних проявів, робота за стандартами якості обслуговування та сучасний підхід. Однак 51,8% відвідувачів хотіли б дізнатися про електронні послуги більше», – йдеться у повідомленні.

Також українці звертаються до ЦНАПів, бо хочуть отримати паперовий документ для власного архіву (37,5% опитаних) або ж його вимагає якась установа. Найчастіше паперовий документ потрібен для звернення до служб соцзахисту (12,4%) та нотаріусів (12,1%), а також до:

  • підприємств, які надають комунальні послуги (5,5%);
  • Пенсійного фонду (5,1%);
  • ТЦК чи військових частин (4,3%);
  • міських, сільських та селищних рад громад чи виконавчих комітетів (3,9%);
  • роботодавців (3%).

З повним текстом дослідження можна ознайомитися за посиланням.

Соціологічне дослідження виконала Дослідницька агенція Fama за сприяння Програми EGAP, що реалізується Фондом Східна Європа за підтримки Швейцарії, на замовлення Міністерства цифрової трансформації. 

Раніше РеІнформ повідомляв про те, що Уряд затвердив план цифровізації згідно якого до 2026 року ще більше державних послуг стануть доступними онлайн через Дію та інші електронні сервіси.

МІТКИ