5 фраз, яких варто уникати на співбесіді, щоб не зіпсувати перше враження про себе
8 Вересня 2024, 17:02Співбесіда – це один із найважливіших етапів пошуку роботи. Вона дозволяє роботодавцю та кандидату чітко визначити, чи підходять вони одне одному. Про це повідомляє РеІнформ із посиланням на budni.robota.ua.
Зазначається, що під час підготовки до співбесіди важливо знати деякі табу, порушення яких може негативно вплинути на вашу кандидатуру, навіть якщо у вас достатньо професійного досвіду. Ось фрази, які не варто говорити на співбесіді, якщо хочете досягти успіху:
- Я не встиг/-ла підготуватися
Співбесіду зазвичай призначають заздалегідь, тож у вас завжди є час на підготовку. Якщо ви цього не зробили, роботодавець може вважати вас безвідповідальним. Перше правило успішної співбесіди – підготовка. Неможливо говорити про роботу в компанії, про яку ви нічого не знаєте, чи обговорювати майбутні обов’язки, не маючи прикладів успішного виконання подібних завдань у минулому.
- Моє попереднє місце роботи – жахливе
Не говоріть погано про колишніх роботодавців. Це показує вашу зневагу до попередніх місць роботи, і потенційний роботодавець може побоюватися, що ви так само відгукуватиметеся про нього. Навіть якщо умови праці на попередньому місці були жахливі, не варто це обговорювати на співбесіді. Можна лише згадати про об’єктивні причини звільнення, без переходу на особистості та образ.
- У мене небагато досвіду, але…
Цю фразу особливо хочеться сказати на початку професійного шляху або при розширенні обов’язків. Однак визнання нестачі досвіду може нашкодити, навіть якщо додати аргументи після «але». Роботодавець сконцентрується саме на цьому, адже йому важливо отримати впевненого в собі фахівця.
- У мене немає слабких сторін/єдина моя слабкість – прагнення бути ідеальним у всьому
Коли роботодавець запитує про ваші слабкі сторони, він хоче зрозуміти вас як особистість і оцінити, чи здатні ви визнавати недоліки та чи не зашкодять вони роботі. Тому не варто використовувати шаблонні фрази на кшталт «Я невиправний трудоголік» або «Я прагну до ідеально виконаної роботи». Будьте щирими, визнавайте власні помилки, але в міру.
- Груба лексика та лайка
Ваш тон спілкування на співбесіді має бути ввічливим і діловим. Не переходьте на «ти», не використовуйте грубу лексику чи лайку. Навіть якщо такий стиль спілкування близький вам і потенційному керівнику, на першій зустрічі краще уникати його.
Раніше ми розповідали, як отримати роботу мрії в гуманітарній сфері.