Все про гуманітарну складову - офіційно
ВАЖЛИВО

Які пільги у трудових відносинах гарантує держава для ВПО? – пояснюють юристи

7 Червня 2022, 11:30

Внаслідок повномасштабного вторгнення рф багато українців були змушені переїхати в іншу місцевість. Вони залишили не лише свої домівки, але й робочі місця. Для підтримки внутрішньо переміщених осіб в Україні спростили шлях звернення за допомогою з безробіття, а також передбачені пільги для ВПО-підприємців. Про це повідомляє РеІнформ із посиланням на Координаційний центр з надання правової допомоги.

В українському законодавстві відбулися зміни, які спрощують шлях реєстрації безробітних та призначення їм грошової допомоги, зокрема і для ВПО. Громадяни можуть подати відповідну заяву не лише через центри зайнятості, а й через портал ДІЯ.

Як подати заяву, якщо немає документів про звільнення?
Якщо ВПО не мають документів, що підтверджують звільнення, то вони подають заяву про припинення трудових відносин, складену особисто. Однак для підтвердження справжності підпису така заява має бути нотаріально засвідчена.
Разом із заявою треба надати документ, що підтверджує особу: паспорт, посвідчення водія, закордонний паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків, документ про освіту, документ про зайнятість (трудова книжка, цивільно-правовий договір, документ про останній вид зайнятості). Якщо таких документів немає, то формується заява, у якій це вказується.

Як зазначили в Координаційному центрі з надання правової допомоги, виплати з безробіття не залежать від додаткової допомоги. Тобто якщо в людини стаж був менше 6 місяців, то допомога з безробіття становитиме 650 грн. А якщо півроку і більше, то буде призначено щонайменше 1800 грн. Максимальний розмір із безробіття під час дії воєнного стану не може перевищувати 150% мінімальної заробітної плати. Це трохи більше, ніж 9 тис. грн.
Через службу зайнятості можна зареєструвати в односторонньому порядку обставини, які припиняють трудові відносини. Служба зайнятості може звертатися до працедавця, щоб зафіксувати, що зараз ця людина є безробітною.

Пільги для ВПО-підприємців
Для внутрішньо переміщених осіб-підприємців передбачені податкові послаблення, а також полегшення щодо подання звітності. Тобто до скасування воєнного стану строки подання будь-якої звітності, крім податкової (що є обов’язковою) зупиняються. Таку звітність людина може подати за можливості.
Згідно зі змінами, внесеними до Податкового кодексу, якщо підприємець не може своєчасно сплатити збори й податки, а також подати звітність, то звільняється від відповідальності, але має зробити це пізніше. Зокрема, треба буде відзвітувати протягом 6 місяців після завершення воєнного стану в Україні.

У Координаційному центрі з надання правової допомоги додали, що є певні послаблення щодо податкових перевірок та відповідальності платників податків. Зокрема під час воєнного стану податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті припиняються. Крім того, за неможливості своєчасно сплатити податки і збори, здати електронні документи штрафні санкції підприємцю не нараховуватимуться. А нарахована пеня має бути скасована.
Також передбачені особливості щодо обчислення нарахування та сплати ЄСП. Зокрема на період дії воєнного стану та упродовж 3 місяців після нього штрафні санкції, визначені законом про збір єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування не застосовуються.

З 1 березня 2022 року та протягом 12 місяців після припинення або скасування воєнного стану особи мають право не нараховувати, не обчислювати та не сплачувати єдиний внесок за себе. Це насамперед стосується фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність (адвокатську, нотаріальну, юридичну). Також це стосується членів фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах.

У Координаційному центрі з надання правової допомоги радять підприємцям, за можливості, повідомляти про обставини, які унеможливлюють сплату податків.

Фото: pixabay