Все про гуманітарну складову - офіційно
ВАЖЛИВО

Що таке електронна трудова книжка і як нею користуватися?

29 Листопада 2023, 11:09

Електронні трудові книжки –– це цифрові аналоги паперових. Вони офіційно діють в Україні з 10 червня 2021 року. Їх впровадили, щоб удосконалити облік трудової діяльності українців та зменшити паперовий документообіг. Також це зменшує ризик втрати чи пошкодження документів. Про це РеІнформ повідомляє з посиланням на Дія.Безбар’єрність.

Тепер працівники можуть у будь-який момент перевірити свій страховий стаж, а в майбутньому — автоматично вийти на пенсію без візиту до Пенсійного фонду.

Оцифрування трудових книжок триватиме п’ять років (із 2021 до 2026 року). Після цього дані внесуть до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та буде сформований кінцевий варіант електронної трудової книжки. Відтоді паперова версія буде непотрібною.

Які дані можна внести в електронну трудову книжку?

Відцифрувати можна будь-які документи, що підтверджують ваш страховий стаж. Для цього необхідно мати скановані кольорові копії всіх сторінок трудової книжки у хронологічному порядку та інших документів, що підтверджують стаж. Також можуть бути:

  • документи про здобуття освіти;
  • свідоцтво про народження дитини (для жінок);
  • військовий квиток;

Хто має вносити дані?

Це може робити працівник або роботодавець.

Як подати скан-копії документів?

Це можна зробити працівник або роботодавець через персональний кабінет на вебпорталі Пенсійного фонду. Щоб додати документи, перейдіть у розділ «Комунікації з ПФУ» і оберіть пункт «Відомості про трудові відносини».

Скан-копії повинні відповідати таким вимогам:

  • копія повинна бути кольорова;
  • необхідно робити скан-копії всіх заповнених сторінок трудової книжки у хронологічному порядку;
  • вони мають бути чіткі та відображати всі реквізити документа;
  • формат зображення має бути .jpg або .pdf;
  • розмір кожного файлу не має перевищувати 1 Мб.

Як перевірити, чи моя трудова книжка вже оцифрована?

Електронні трудові книжки доступні в кабінеті на ПФУ.

Я вже маю електронну трудову книжку, але в ній є дані лише з 2004 року

На вебпорталі Пенсійного фонду України страховий стаж розраховується з 1 січня 2004 року. Це пов’язано з ухваленням Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 №1058-IV, який запровадив поняття «страховий стаж». До цього стаж був трудовим. Трудовий стаж, отриманий до 2004 року, повністю зараховується в загальний страховий стаж працівника.

Якщо ваша трудова діяльність почалася до 2004 року, ви можете самостійно додати відповідну інформацію, надіславши скан-копії документів.

Чи потрібно зберігати паперову трудову книжку, яка вона вже оцифрована?

Паперові трудові книжки будуть непотрібні з 2026 року. До цього часу краще зберігати свою, навіть якщо вона вже оцифрована.

Нагадаємо, що на Полтавщині відкриють «Жіночі центри працевлаштування».