Все про гуманітарну складову - офіційно
ВАЖЛИВО

Україна у травні отримає 350 тис. тон палива новими маршрутами

14 Травня 2022, 11:25

Україна у травні отримає 350 тис. тон палива новими маршрутами. Обнадійливу новину розмістив Урядовий портал. Згадане «вікно можливостей» відкрилося в результаті вжиття українським Урядом комплексу невідкладних дій.

Зокрема, у березні-квітні запроваджені Кабміном заходи дозволили збільшити добовий обсяг ввезення палива з ЄС із 4 тис. тон до 12 тис. тон на добу. Також позитивно на цю динаміку вплинули скасування дозволів на в’їзд автоцистерн з паливом в Україну, створення можливості приймати паливо в портах Дунаю. Важливими стали і внесені у механізм цінорегулювання вартості пального зміни та забезпечення позачергового його оформлення на кордоні.

Віднедавна залізниця почали завозити до України уп’ятеро більше пального – у березні завезли 35 тис. тон, у травні очікують 180 тис. Тим часом автомобільне завезення зросло в 15 разів – з 5 тис. до 85 тис тон. Річковий транспорт тепер перевозить у 5 разів більше пального порівняно з березнем – з 4 до 22 тис. тон.

Досягнуто домовленості про початок реверсу пального трубним транспортом із Угорщини. Обсяг цього імпорту – 35 тис. тон на місяць, з потенційним зростанням до 50 тис. А на митниці вже діє «зелена смуга» для бензовозів з Польщі, що дозволить збільшити пропуск з 110 до 200 одиниць на добу.

Уряд розробив чіткий план дій на найближчі тижні та місяці щодо вирішення паливної проблематики:

  • отримати згоду держав ЄС на гарантоване прийняття їх портами танкерів з пальним для українського ринку;
  • вилучити російське і білоруське паливо, завезене до вторгнення росії й тепер арештоване;
  • завантажити дизелем трубопровід з Угорщини;
  • здійснити системні закупівлі національним оператором НАК «Нафтогаз України», аби мати ритмічні поставки і довгострокові контракти.

Існує уточнений прогноз, що в травні очікується споживання 300 тис тон дизелю і 120 тис. тон бензину. Важливо, що такий обсяг імпорту вже законтрактований українськими мережами.

Нагадаємо, що 82% нафтопродуктів Україна імпортували чотирма видами транспорту: автомобільним, залізничним, морським і трубопровідним. Наразі всі ці канали переорієнтовані й працюють зовсім по-іншому.